Betaling van de premie
Home » Betaling van de premie
Betaling van de premie
Van eigenaren van vaartuigen van klein tot groot krijgen wij geregeld bericht dat zij de premie niet kunnen betalen.
Maakt u zich weleens zorgen dat u de rekeningen niet kunt betalen? U bent niet de enige. Ruim 1 op de 5 Nederlanders maakt zich weleens zorgen over geld. Geldfit.nl is een website waarop u meer informatie kunt vinden over geld in uw situatie. Zij wijzen u de weg met tips en persoonlijk advies. U kunt gratis en anoniem bellen of chatten.
Wat kunt u doen op Geldfit.nl?
- Uw financiële fitheid toetsen
- Inzicht in wat u kunt doen om meer grip op uw geld te krijgen
- Persoonlijk contact zoeken met iemand die met u mee kan denken via chat of een telefoongesprek
- Geldfit.nl is gratis en anoniem.
Onderstaande informatie is van toepassing indien wij namens een verzekeraar of gevolmachtigde de premie incasseren. Incasseert de verzekeraar of gevolmachtigde zelf, dan kan eea afwijken.
Betaaltermijnen
Bij het afsluiten van uw schadeverzekering heeft u gekozen de premie per maand, kwartaal, half jaar of per jaar te betalen. Wilt u de betalingstermijn wijzigen? Neem dan contact met ons kantoor op.
Hoe kan de premie worden betaald?
Als u een nieuwe verzekering afsluit, betaalt u via automatische incasso of op basis van een nota. Heeft u gekozen voor automatische incasso, dan ziet u op uw bankafschrift het rekeningnummer waarmee wij incasseren: NL73 INGB 0005 3823 03.
N.B. Het kan zijn dat wij de premie niet zelf incasseren, maar de verzekeraar of de gevolmachtigde. In dat geval is het rekeningnummer waarvan geïncasseerd wordt en welke u op het bankafschrift ziet staan een ander rekeningnummer.
Betaalt u via nota, dan krijgt u voor de vervaldatum van ons een nota met daarin de betaalgegevens. Het bankrekeningnummer en de begunstigde staan dan vermeld op de nota.
Het premiebedrag dat is afgeschreven klopt niet. Wat nu?
Het kan zijn dat bij een betaling, na bijvoorbeeld een wijziging of het afsluiten van een nieuwe verzekering, ook de premie van de volgende of voorgaande periode is meegerekend.
Het kan zijn dat er een bepaalde verrekening heeft plaatsgevonden.
Wij kunnen meerdere openstaande nota’s met elkaar combineren.
Hierdoor kan de incasso anders zijn dan verwacht. Wij sturen u altijd vantevoren een nota voordat wij de premie incasseren, zodat u inzicht heeft wat er wordt geïncasseerd. Heeft u toch nog vragen, neem dan gerust met ons kantoor contact op.
Hoe weet ik of de premie door ons is ontvangen?
Controleer eerst uw bankgegevens. Is het premiebedrag voor de schadeverzekering afgeschreven en niet korte tijd hierna weer bijgeschreven bijvoorbeeld wegens te weinig saldo op uw rekening? Dan kunt u ervan uitgaan dat wij de betaling hebben ontvangen. We hebben een werkdag nodig om uw betaling te verwerken.
Rekeningnummer wijzigen?
Wilt u de premie vanaf een ander rekeningnummer laten incasseren? Dan kunt u op onze website een nieuwe machtiging invullen. Deze kunt u vinden op https://www.yacht24.nl/incassomachtiging
Reeds opgemaakte facturen worden nog van het oude rekeningnummer geïncasseeerd. Wijzigt uw rekeningnummer vlak voordat wij de premie incasseren? Dan kan het zijn dat de premie nog eenmalig van het oude rekeningnummer wordt afgeschreven.
Zelf de premie overmaken na een betalingsherinnering
Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer mislukt, dan ontvangt u van ons een betalingsherinnering met het verzoek de premie alsnog naar ons over te maken. Dit kunt u doen door de premie over te maken op IBAN NL73 INGB 0005 3823 03 t.n.v. Datacombinatie Yacht Verzekeringen B.V. en vermeldt daarbij het factuurnummer.
Kan ik mijn betalingstermijn wijzigen?
Als u de mogelijkheden wilt weten om uw betalingstermijn te wijzigen kunt u contact opnemen met ons kantoor.
Wat als u te laat bent met betalen?
Het kan gebeuren dat u een keer te laat bent met betalen of een automatische incasso niet is gelukt. Het is belangrijk om de premie alsnog zo snel mogelijk aan ons te betalen. Zo voorkomt u dat er (tijdelijk) geen dekking meer is op uw verzekering.
Wij nemen de volgende stappen als u te laat bent met het betalen van de premie:
Eerste betalingsherinnering
We sturen u 14 dagen na de premievervaldag een betalingsherinnering. Hierin wordt u aangemaand de premie alsnog binnen 14 dagen te betalen. Het is belangrijk dat u deze herinnering op tijd betaalt. Betaalt u deze niet op tijd? Dan wordt de dekking geschorst en kunt u geen beroep meer doen op de verzekering.
Tweede betalingsherinnering – De dekking is geschorst
Als u de premie na het ontvangen van de eerste betalingsherinnering niet binnen 14 dagen heeft overgemaakt, kunt u geen beroep meer doen op de verzekering. Dit betekent onder meer dat schade niet meer wordt vergoed. Ook de kosten voor schade die u bij anderen veroorzaakt moet u dan zelf betalen. Vooral bij letselschade kunnen deze kosten hoog oplopen.
Derde betalingsherinnering
De dekking is reeds geschorst en u kunt dus geen beroep meer doen op uw verzekering. Ondanks de schorsing van de dekking blijft u contractueel verplicht dit openstaande bedrag te voldoen.
Wij sturen u daarom een derde betalingsherinnering waarin wij aangeven dat u 5 dagen de tijd heeft om alsnog te betalen.
Gebruik voor deze betaling opnieuw IBAN NL73 INGB 0005 3823 03 t.n.v. Datacombinatie Yacht Verzekeringen B.V. en vermeldt daarbij het factuurnummer. U bent weer verzekerd de dag nadat wij alle openstaande premies en eventuele kosten hebben ontvangen. Betaal dus zo snel mogelijk! Belangrijk om te weten: uw verzekering kan niet met terugwerkende kracht ingaan.
Hebben wij de premie niet binnen 5 dagen ontvangen, dan nemen wij in overweging de openstaande vordering over te dragen aan een gerechtsdeurwaarder of de polis te beëindigen.
Wat als de polis beëindigd wordt?
Als de polis beëindigd wordt wegens het niet betalen van de premie wordt u aangemeld bij het Centraal Informatie Systeem (CIS) van Stichting CIS. Verzekeraars gebruiken deze gegevens bij het beoordelen van nieuwe verzekeringsaanvragen. Dit kan nadelige gevolgen voor u hebben als u een nieuwe verzekering wilt afsluiten.
Bekijk hoe u uw premie alsnog kunt betalen
Wat als u de premie niet kunt betalen?
Als u moeite heeft om de premie te betalen is het belangrijk om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Dit kan door een email te sturen naar: info@datacombinatie.com. Wij kijken dan hoe we u kunnen helpen.
Wat kunt u zelf doen?
Laat een nota in ieder geval nooit liggen.
Neem contact op met ons kantoor op het telefoonnummer +31(0)181-323211 of per email: info@datacombinatie.com.
Doe de test op www.geldfit.nl.
Ga naar het Nibud Persoonlijk Budgetadvies en ontdek hoeveel u uitgeeft en krijg bespaartips.
Wat kunnen wij voor u doen?
Indien u de premie niet kunt betalen en/of als u al een betalingsachterstand hebt, dan zullen wij in overleg treden met de verzekeraar of gevolmachtigde en gaan wij na of u in aanmerking kunt komen voor een betalingsregeling.
Let op! Heeft u al bericht ontvangen van de deurwaarder? Dan zal gevolmachtigde of verzekeraar niet meer akkoord gaan met een regeling.
Zorg er daarom voor dat als u financiële zorgen hebt, u zo snel mogelijk contact met ons opneemt.
Meer informatie vindt u op onze website in het protocol bij betalingsachterstanden.